دندانپزشکی و سلامت دهان

راهنمای کامل مزوتراپی مو | مزایا ، عوارض و تجربیات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

کم پشتی و ریزش موها کلافه کننده است؛ چه می‌توان کرد؟ روش درمانی مزوتراپی مو را امتحان کنید.

راهنمای کامل مزوتراپی مو 

بارها پیش آمده است آلبوم عکس دیگران را دیده‌ایم و از زیبایی موهایشان لذت برده‌ایم یا در کنار کسانی نشسته‌ایم که به پر پشت بودن موهایشان غبطه خورده‌ایم. قطعا مو در زیبایی تاثیر شگرفی دارد. امروزه ریزش مو و در نتیجه کم پشت شدن موها یکی از جدی‌ترین مشکلات است. اما همیشه مسئله ریزش مو نیست؛ برخی از افراد به طور طبیعی موهای کم پشتی دارند. در هر حال کمبود مو روی سر زمانی بیشتر به چشم می‌آید که پوست کف سر دیده شود که نمای زیبایی ندارد. آیا می‌دانید چه راه حلی برای درمان وجود دارد؟ در این مقاله درمورد یکی از بهترین روش‌های پر پشت شدن مجدد مو ، یعنی مزوتراپی مو صحبت خواهیم کرد. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید.

 

عوامل ریزش مو

آیا می‌دانید چه عواملی باعث ریزش مو می‌شوند؟ عوامل مختلفی روی ریزش مو تاثیر دارند. گاه ریزش مو ناشی از چند عامل است. از قدیم استرس و تغذیه نامناسب یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو بوده است. بالا رفتن سن، بارداری، عدم جریان هوا در سر (مانند استفاده طولانی مدت از مقعنه یا شال)، آلودگی هوا، بیماری، شیمی درمانی، عدم تعادل هورمونی و کم کاری یا پرکاری تیروئید به مدت طولانی باعث ریزش مو می‌شوند. ریزش مو بین 50 تا 100 تار و نهایتا تا 120 تار مو طبیعی است اما اگر بیشتر از این مقدار باشد به ریزش مو مبتلا هستیم. عوامل ژنتیک و ارثی نیز بر ریزش مو و هم چنین کم پشت بودن موها تاثیر دارند.

 

 

مزوتراپی مو چگونه انجام میشود؟

 

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی است که این روزها جایگاه بسیار محبوبی نزد پزشکان دارد چرا که تاثیر مزوتراپی مو گاه بیشتر از سایر روش‌های درمانی است. در صورتی که پزشک تشخیص دهد کم پشتی یا ریزش مو با دارو و تغذیه برطرف نمی‌شود، روش مزوتراپی مو را تجویز می‌کند. مزوتراپی مو به صورت ترزیقی می‌باشد که از طریق سرنگ‌هایی با سوزن باریک و کوتاه روی پوست کف سر ترزیق می‌شود که روش دستی نام دارد. همچنین دستگاهی به نام مزوگان وجود دارد که ترزیق توسط آن انجام می‌شود؛ انتخاب روش به عهده پزشک است. مزوتراپی مو با توجه به حجم و میزان مورد نیاز برای ترزیق می‌تواند بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد.

 

مواد موجود در محلول مزوتراپی مو

 

در درون سرم محلولی ریخته می‌شود که حاوی ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین‌ها، آمینو اسیدها (اسید آمینه)، عنصر روی یا زینک (Zn) و آنزیم می‌باشد که هر کدام اثرات منحصر به فرد خود را روی مو دارند. این مواد می‌توانند باعث متعادل سازی هورمون‌های مو، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی، تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده مو، تحریک رویش موها و فعال‌ سازی فولیکول‌های مو شوند. فولیکول به طور طبیعی در ریشه موها وجود دارد اما گاهی با اینکه زنده هستند در حالت خواب یا به اصطلاحی در حالت نهفته به سر می‌برند. از فواید مزوتراپی مو، فعال شدن فولیکول‌ها و رشد مجدد موها به صورت طبیعی می‌باشد. میزان مواد با توجه به حجم موها، میزان ریزش، سن و تعداد جلسات درمانی طی شده توسط پزشک مشخص می‌شود.

 

برای مزوتراپی مو به کجا مراجعه کنیم؟

 

متخصص پوست، مو و زیبایی با بررسی تست سلامتی درمی‌یابد که متقاضی از نظر آلرژی به مواد مصرفی در سرم مزوتراپی چه واکنشی نشان خواهد داد، در صورتی که موردی نداشته باشد متقاضی را به مزوتراپی مو  ارجاع خواهد داد. بعضی از پزشکان در مطب خود اقدام به انجام مزوتراپی مو می‌کنند اما عده‌ای دیگر از آن‌ها فرد را به کلینیک‌های زیبایی ارجاع می‌دهند. برای انجام مزوتراپی مو از با تجربه بودن پزشک خود و استرلیزه بودن محیط اطمینان حاصل نمایید. رعایت اقدامات قبل و بعد از مزوتراپی مو به حفظ نتایج دراز مدت حاصل از روش مزوتراپی کمک شایانی به شما می‌کند.

 

اقدامات قبل از مزوتراپی مو

 

همان روز یا روز قبل از مراجعه برای انجام مزوتراپی مو، موهایتان را با شامپوی مناسب بشورید و از زدن ماسک مو و یا حالت دهنده خودداری کنید. داروهای رقیق کننده خون، مشروبات الکلی و سیگار را سه روز قبل از شروع درمان قطع کنید. در دورانی که بانوان در دوران قاعدگی به سر می‌برند مزوتراپی مو انجام نمی‌شود چرا که اثربخشی مطلوب را ندارد. بانوانی که باردار هستند نباید از روش مزوتراپی مو استفاده کنند.

 

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

 

- پس از انجام مزوتراپی، تا 48 – 24 ساعت از رفتن به حمام، استخر و سونا خودداری کنید و در هفته‌های اول بیش از یک ربع در حمام نمانید.

- موهایتان را با آب داغ نشورید.

- هنگام دراز کشیدن کمی سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

- داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است به طور مرتب و سر ساعت مصرف کنید.

- در دفعات مختلف ناحیه درمان را به آرامی و ملایمت ماساژ دهید تا مواد به عمق ریشه‌های مو نفوذ کنند.

- تا پایان دوره درمان از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید.

- در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

- تا 24 ساعت پس از انجام مزوتراپی مو از مصرف ویتامین E و داروهای ضد التهابی خودداری کنید.

 

 

عوارض مزوتراپی مو

 

از آن‌جایی که مزوتراپی یک روش ترزیقی است ممکن است پس از اتمام کار کمی در نواحی ترزیق شده احساس سوزش یا درد داشته باشید البته درد خفیف آن در حد لحظه ترزیق است و کمی بعد از بین می‌رود به همین منظور برای جلوگیری از درد از اسپری بی حس کننده روی پوست سر استفاده می‌شود. توصیه می‌شود پس از ترزیق مزوتراپی مو دقایقی را در مطب بنشینید تا مطمئن شوید که حالتان خوب است. یکی دیگر از عوارض انجام مزوتراپی، ریزش موقتی موهاست که شاید برایتان تعجب آور باشد. طبیعی است که پس از ترزیق بدن نسبت به داروها واکنش نشان داده و در یک یا دو هفته اول ریزش مو امری طبیعی است، پس از آن ریشه موها تقویت شده و دیگر موها به شدت سابق نمی‌ریزند. التهاب و کبودی از عوارض جانبی دیگری است که ممکن است رخ دهند. اگر التهاب و کبودی ادامه دار بودند حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است ناشی از حساسیت دارویی باشد. اگر جایی که برای انجام مزوتراپی موی سر برمی‌گزینید به اصول وارد باشند و تمام نکات را رعایت کنند وقوع هر یک از عوارض جانبی نادر خواهد بود.

 

چه کسانی می‌توانند از روش مزوتراپی مو استفاده کنند؟

 

هرچند که انجام مزوتراپی مو در زنان رواج بیشتری دارد اما به این معنا نیست که آقایان نتوانند از این روش درمانی استفاده کنند. انجام مزوتراپی موی سر به مردان نیز توصیه می‌شود و بارها شاهد نتایج موفقیت آمیز بوده است. تاثیر مزوتراپی مو روی افراد جوان بیشتر است بنابراین توصیه می‌شود قبل از اینکه سن بالاتر برود از خواص شگفت انگیز آن استفاده کنید تا تاثیر مزوتراپی مو را بیشتر حس کنید.

 

 

تجربه مزوتراپی مو

 

تعداد جلسات درمانی برای رفعات مشکلات مو توسط پزشک تعیین می‌شود که عموما نیاز به تکرار دارد. جلسات اولیه با فاصله کمتر و به صورت فشرده و بعد از آن با فاصله چندین ماهه هستند. بسیاری از افرادی که از روش مزوتراپی مو به عنوان روش درمانی استفاده کرده‌اند از نتایج حاصل شده رضایت داشته‌اند. اما گروهی دیگر اعلام کرده‌اند که در کنار مزوتراپی موی سر از روش‌های درمانی دیگر مانند PRP (پی آر پی) طبق نظر پزشک استفاده کرده‌اند تا به نتیجه دلخواه و مطلوب رسیده‌اند. تاثیر مزوتراپی پس از چند هفته تا چندین ماه آشکار خواهد شد که شاهد کمتر شدن ریزش مو و همچنین تقویت و رشد مجدد موها به صورت طبیعی خواهید بود.

 

تعرفه مزوتراپی مو

 

از آنجایی که موهای افراد مثل یکدیگر نیست طبیعی است که از نظر حجم مو، ریزش و سایر عوامل با یکدیگر متفاوت باشند. هزینه مزوتراپی مو با توجه به حجم مو، شرکت سازنده محلول مزوتراپی، میزان مواد مصرفی در هر پک محلول، دوز داروی ترزیقی، محل قرارگیری مطب یا کلینیک و دستمزد دکتر متفاوت است. قبل از اقدام به انجام مزوتراپی موی سر درمورد هزینه‌ها و تعرفه از پزشک خود سوال کنید.

 

 

 






 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید